Ters Yüz Öğrenme Modeli (Flipped Learnin Model)

Ters Yüz Öğrenme Modeli (Flipped Learnin Model)


Pandemi sürecinde büyük önem kazanan uzaktan eğitim sistemi, geleneksel eğitime kıyasla istenilen ilgiyi görememiştir. Ancak teknolojideki hızlı değişim ve ilerlemeler, öğretme ve öğrenme yöntemlerinde yeni olanaklar ortaya çıkarmıştır. Bu bağlamda Flipped Learning Sistemi, öğretim ve eğitim yaklaşımları için öne çıkan bir model olarak karşımıza çıkmaktadır.


Flipped Learning modeli, öğrencilerin derslere katılmadan önce ilgili ders materyallerine eşzamansız olarak erişmelerini sağlar. Bu ders öncesi hazırlık, öğrencilerin sağlam bir bilgi temeli geliştirmelerini sağlayarak konunun daha iyi anlaşılmasına yol açıyor. Ders sırasında öğrenciler hem bireysel hem de gruplar halinde problem çözme faaliyetlerine katılarak işbirliğini teşvik eder ve öğrenme deneyimini geliştirir.




Amaç


Ters Yüz Sınıf Sistemi

Ters Düz Sınıf Sistemi, öncelikle Miami Üniversitesi ekonomi profesörleri tarafından işletme, hukuk, sosyoloji, psikoloji ve felsefe gibi alanlarda aşırı miktardaki okuma ödevleriyle başa çıkmak için benimsendi. 2007 yılında, Woodland Okulu'ndaki Jonathan Bergman ve Aaron Sams gibi öğretmenler, PowerPoint sunumlarını kaydetmek ve canlı dersleri sınıfta bulunamayan öğrencilere çevrimiçi olarak yayınlamak için bir yazılım geliştirdi. Bu yenilik, diğer eğitimcilerin dikkatini çekti. Aynı zamanda, Kuzey Colorado Üniversitesi'ndeki eğitmenler, ders içeriğini sunmak için çevrimiçi ve indirilebilir videolardan faydalanmayı benimsediler ve böylece sınıfları işbirliği içinde çalışma ve pratik uygulamalara daha fazla zaman ayırma imkanı buldular. Sonuç olarak, bu sistem birkaç ay içinde 3000'den fazla katılımcı tarafından benimsendi ve geniş bir şekilde yaygınlaştı.

Ters-Yüz sınıf sistemi, günümüzde yaygın olarak kullanılan öğrenim-öğretimden farklı olarak öğrenciye teorik bilgiyi evde asenkron ders ya da önceden verilen hazırlık çalışması ile öğrenip, öğrendiklerini okulda uygulama fırsatı sunan bir metot olarak tanımlanmaktadır.

Bu yönü ile Tersyüz öğrenim modelinde öğrenci sınıf ortamında önceden hazırlanmış olduğu konu ile ilgili bireysel ve grup olarak problem çözme aktiviteleri yapma ve sınıf içinde münazara yapma imkânı kazanacaktır. Ters yüz öğrenim modelinde eğiticiler, öğrencilerin bireysel öğrenmeleri sayesinde genel sınıf ortalamasının karşılaştığı problemler ve hangi konulara odaklanmaları gerektiğini kavrayıp etkin ve verimli bir eğitim ortamına kavuşurlar.

Ayrıca ters yüz öğrenim modelinde eğitici öğrenci ile birebir ilgilenme imkânı oluşur.

Ters yüz modelinde öğrenci derslerin video kaydına istediği zaman erişim imkânı olacağından bireysel öğrenmeyi de kolaylaştırmaktadır.


Ters yüz edilmiş öğrenme modelinin dört bileşeni

Esnek ortam: Esnek öğrenme ortamı, öğrenenlere ne zaman ve nerede öğreneceklerini seçme esnekliğinin ve farklı şekillerde ve farklı hızlarda öğrenme imkânının sunulduğu öğrenme ortamını ifade eder. Ayrıca öğretmene öğrenme ortamını farklı şekillerde düzenleyebilme esnekliği sunulur. Temel düzeydeki bilgilerin videolar aracılığıyla ders öncesinde öğrencilere sunulması, öğretmenlere sınıf içi etkinliklerde daha özgür ve daha etkili seçimler yapma olanağı sağlar. Bu sayede de öğretmenler sınıf içindeki öğrenme ortamını, çeşitli öğrenme etkinlikleri planlayarak zenginleştirir ve öğrencilere bireysel olarak yardımcı olabilir (Bishop ve Verleger, 2013; Fulton, 2014; Moffett, 2015; Sams ve Bergmann, 2013).

Öğrenme kültürü: Ters yüz edilmiş öğrenme ortamındaki öğrenenler, grup alanındaki değerli zamanlarını etkili ve yaratıcı öğrenme süreçleri için kullanır. Öğrenenler sınıf içinde kendi öğrenmelerini değerlendirerek bilginin yapılandırılmasına aktif olarak katılır. Öğretmen merkezli yaklaşımın yerine, öğrenci merkezli yaklaşım almıştır. Bilginin doğrudan anlatılması sınıf dışında gerçekleşen bir faaliyet olmasından dolayı, sınıf içindeki süre daha özgür bir şekilde kullanılabilir. Tasarlanmış içerik: Bergmann ve Sams’e (2014) göre tasarlanmış içerik, sınıf içi etkinlikleri öğrenci merkezli yaklaşım temel alınarak düzenlenecek ve etkileşimli öğrenme stratejilerinin kullanılabilecek içeriklerin hazırlanması anlamına gelmektedir. Yazılı metin, video ve elektronik içerik gibi materyaller, öğrenme hedefleriyle doğrudan bağlantılıdır ve eğitim açısından yüksek kaliteye sahiptir. Ayrıca materyaller farklı yerlerdeki öğrenenlerin faydalanmaları için olabildiğince çeşitlendirilmelidir. Eğitimciler de neyi öğreteceklerine ve öğrenenlerin kendi kendilerine inceleyecekleri materyallerin ne olacağına karar verir.

Profesyonel eğitimci: Ters yüz edilmiş öğrenme modelinde eğitimci önemli bir role sahiptir. Öğrenenleri devamlı olarak gözlemler, değerlendi