ÖĞRENCİ KOÇLUĞU EĞİTİMİ
ÖĞRENCİ KOÇLUĞU EĞİTİMİ (90 SAAT)
1. MODÜL: KENDİNLE TANIŞ
· Modülün Özü: “İlim ilim bilmektir ilim kendin bilmektir”. Yunus Emre
· Modülün Süresi: 16 saat
· Modülün Amacı:
¨ Bir bilimsel disiplin olarak koçluğun ne olduğunu ifade etmek.
¨ Aktif dinleme, açık ve sağlıklı iletişim, güçlü soru sorma ve takdir etmek yetkinliklerini benimsetmek.
¨ Katılımcıları değerlerini, mizaç ve kişiliklerini, öğrenme stillerini öğrenerek aslında kendilerini tanımaya davet etmek.
¨ İnsanların yalnız görünen tarafları ile değil görünmeyen hatta fark edilmeyen taraflarının da olduğunu katılımcılara göstermek.
¨ Katılımcıların kendilerini merkeze alarak bireysel içsel yolculuklarını yapmalarına ve öz farkındalık geliştirmelerine yardım etmek.
· Modülün İçeriği:
¨ Koçluk Nedir? Ne Değildir?
¨ Koçun Temel Yetkinlikleri ve Güven İlişkisi Kurarak Bunu Devam Ettirme
¨ Koçluk Hizmeti Almak Danışanlara Hangi Katkıları Sağlar?
¨ Koçluk Görüşmesinin Tasarımı
¨ Aktif, İsteyerek ve Merakla Dinleme
¨ Sağlıklı ve Açık İletişim Kurma
¨ Soru Sormanın Gücü, Güçlü Sorular
¨ Takdir Etme
¨ Susturamadığımız İç Sesimiz-Sabotajcı
¨ Değerlerin Koçluktaki Önemi
¨ Zirve (Doruk) Deneyimi
¨ Kişilik Tipleri
¨ Mizaç Tipleri (Enneagram)
¨ Öğrenme Stilleri (Temsil Sistemleri)
· Modülün Kazandırdıkları: Katılımcılar;
¨ Koçluk disiplinini tanır.
¨ Önyargısız ve açık iletişim yetkinliğinin bireylerin sosyal zekalarının artacağını bilir.
¨ Kendini tam ifade etme becerilerini geliştirir.
¨ Güçlü ve derin öz farkındalık oluşturmayı öğrenir.
¨ Kendini tanıyan bireylerin özgüvenlerinin artacağını kavrar.
2. MODÜL: DOYUM
· Modülün Özü: “Başka bir insanın hakikati, onun sana açıkladığı şeyde değil, açıklayamadığı şeydedir. Onu anlamak istersen, söylediğine değil, söylemediğine kulak ver”. Halil Cibran
· Modülün Süresi: 16 saat
· Modülün Amacı:
¨ Transaksiyonel Analizi temel alarak danışanla iletişim kurmayı anlamak.
¨ Davranışların altında yatan sebeplere dair farkındalık oluşturmak.
¨ Bireylerin aktüel performanslarının potansiyel performansa dönüşmesinin önündeki engeller ve yaşam amacının netleşmesini sağlamak.
· Modülün İçeriği:
¨ Temas İletileri
¨ Transaksiyonel Analizin Koçlukta Kullanılması
¨ Benlik Durumları ve İletişim Teorisi
¨ Benlik Durumlarının Koçlukta Kullanılması
¨ Yaşam Pozisyonları
¨ Steven Karpman’ın Drama Üçgeni ve Psikolojik Oyunlar
¨ Yansıtma, Özetleme, Netleştirme, Meydan Okuma
· Modülün Kazandırdıkları: Katılımcılar;
¨ Farklı kişilerle etkili iletişim kurmayı öğrenir.
¨ Kişisel bariyerlerin ve potansiyelinin farkına varmaya çalışır.
¨ Konfor alanını tanımlayabilir.
¨ Seçenek oluşturma ve beyin fırtınası yöntemlerini öğrenir.
¨ İstekleri hedefe dönüştürme, eylem stratejileri belirleyebilme konusunda kazanım sağlar.
3. MODÜL: KOÇUN ODAĞI
· Modülün Özü: “Var mısın ki yok olmaktan korkuyorsun?” Farâbi
· Modülün Süresi: 16 saat
· Modülün Amacı:
¨ Koçun koçluk ilişkisi içinde baskın karakter olmadan varlığını hissettirmesini anlamak.
¨ Yaşam amacını sorgulatmak ve farkına varılmasını sağlamak.
¨ Yargılayıcı zihni modellemeden anlayan ve öğrenen modellemeye geçmek.
¨ Koçluk araçlarını tanımak ve kullanmak.
¨ Katılımcıların tüm koçluk araçlarını bir gerçek koçluk konusu içinde kullanmalarını sağlamak ve geri bildirim vermek.
· Modülün İçeriği:
¨ Koçun Varlığını Hissettirmesi
¨ Yaşam Amacını Sorgulamak
¨ Kişisel SWOT Analizi
¨ Farkındalık ve Sorumluluk İlişkisi
¨ Pişmanlıklar ve Mutsuzluğu İncelemek
¨ Olumsuz İnançların Farkına Varmak ve Yaşamdan Çıkarmak
¨ Geri Bildirimin Önemi ve Johari Penceresi’nden Geri Bildirim
¨ Metaforların Kullanılması
¨ Algılama Biçiminin Değiştirilmesi
¨ GROW Tekniği ile Mevcut Durum Analizi
· Modülün Kazandırdıkları: Katılımcılar;
¨ Danışanın farkındalık yolculuğunda koçun kendi varlığını baskın bir karakter olmadan nasıl hissettireceğini öğrenir.
¨ Yargılayan ilişki yerine anlama ve öğrenme odaklı ilişkiyi tasarlamaya çalışır.
¨ Önemli koçluk araçlarını öğrenir.
4. MODÜL: YOL ARKADAŞLIĞI
· Modülün Özü: “İyi dostu olanın aynaya ihtiyacı yoktur”. Mevlâna Celaleddin Rumi
· Modülün Süresi: 16 saat
· Modülün Amacı:
¨ Koçluk yetkinliklerini kullanarak koçluk seans kurgusunu yapmak.
¨ Koçluk araçlarının birbiri ile anlamlı entegrasyonunu sağlamak.
¨ Doğru ve yanlış koçluk davranışlarını ifade etmek.
¨ Koçluk meslek ahlakını tartışmak.
¨ Katılımcıların tam bir seans örgüsü içinde koçluk yapmalarını sağlamak ve yaptıkları koçluğa geri bildirim vermek.
· Modülün İçeriği:
¨ Koçluk Yetkinlikleri ile Koçluğu Sanata Dönüştürmek (Görüşme Tasarımı)
¨ Danışanın Tıkanıklarında Olasılıklarını Artırmak
¨ Koçların Yaptığı Hatalar
¨ Yeni Koçların Kırılma Noktaları
¨ Usta Koç ve Yeni Koç Farkı
¨ Koçun Koçluk ve Mentorluk Alması
¨ Koçluk Etiği
¨ Koçun Kendini Tanıtması ve Pazarlaması
· Modülün Kazandırdıkları: Katılımcılar;
¨ Koçluğu sistem bütünlüğü içinde içselleştirir.
¨ Koçluk araçlarını yapılandırmadan ve düşünmeden ahenkli bir şekilde kullanmayı öğrenir.
¨ Koçun kendisini nasıl tanıtacağını öğrenir.
5. MODÜL: ÖĞRENCİ VE EĞİTİME MERHABA
· Modülün Özü: “Burada hiçbir balık uçmaya hiçbir kuş yüzmeye zorlanmaz.” Enderun Mektepleri
· Modülün Süresi: 16 saat
· Modülün Amacı:
¨ Parmak izi gibi farklı olan öğrenciyi anlama becerisini geliştirmek.
¨ Öğrencinin potansiyelini fark etmesine yardımcı olacak yaklaşımı belirlemek.
¨ Öğrencinin eğitim hayatı süresince okul, aile ve özel yaşamındaki farkındalığını artırarak şimdi ve gelecekle ilgili süreç odaklı gelişim yolculuğu yapmasını sağlamak.
· Modülün İçeriği:
¨ Öğrenci Koçluğu Nedir?
¨ Öğrenci Koçluğu ile Bireysel Koçluk Arasındaki Farklar
¨ Öğrenci Koçluğunda Yetkinlikler
¨ Beynin Sınırları, Sistem1 ve Sistem2
¨ Öğrenme Stilleri
¨ Zamanı Verimli Kullanma ve Planlama Teknikleri
¨ Duygu Yönetim Becerisi Geliştirme Yöntemleri
¨ Ebeveyne Etkili ve Doğru Geribildirim Verme Yöntemleri, Sürece Dahil Etme
¨ Hedef, Yol Haritasının Belirlenmesi ve Eylem Adımlarının Belirlenmesi
¨ Kuşaklararası Farklar ve İletişim Çatışmalarının Sebepleri
¨ Geriye Doğru Düşünme Metodu
¨ Öğrenci-Öğretmen-Veli-İdare İletişim Sürecindeki Engeller
¨ Öğrenciyi Anlama ve İçsel Motive Geliştirme Becerisi
· Modülün Kazandırdıkları:
¨ Potansiyelinin fakına varır ve harekete geçer.
¨ Doğru hedef belirler ve hedefine doğru yöntemlerle ilerler.
¨ Öğrenciyi geliştirecek süreçleri tasarlar ve bu tasarıma aileleri adapte eder.
¨ İçsel odaklı motivasyon geliştirir.
¨ 21’inci yüzyıl becerileri kazanır.
¨ Zamanı verimli kullanır ve planlar.
¨ Öğrenci duygularını tanır ve yönetebilme becerilerini geliştirir.
¨ İletişim becerisini geliştirir ve farklı bakış açısından bakmayı öğrenir.
¨ Adapte olma ve zorluklarla mücadele etme becerisi gelişir.
¨ Kuşaklararası iletişim çatışmaları azalır.
SÜPERVİZYON
· Özü: “Bir konser çıkışında ünlü kemancı Fritz Kreisler'in bir hayranı ona doğru koşarak coşkuyla: "Sizin kadar güzel çalabilmek için bütün hayatımı verirdim." der. Kreisler cevap verir: "Ben verdim." yaşam bir serüvendir hazır bir reçete değil.” Bernard Shaw
· Süresi: 10 saat
· Amacı:
¨ Yeni koçların deneyimlerini artırmak.
¨ Yaptıkları seanslara geri bildirim vermek.
· İçeriği:
¨ Katılımcıların birbirine gerçek gündemler üzerinden yaptığı koçluklara geri bildirim vermek.
¨ Katılımcıların gerçek bir danışana yaptığı koçluğun ses kaydına geri bildirim vermek.
· Kazandırdıkları: Katılımcılar;
¨ Gerçek gündemler üzerinden yaptıkları koçluğa verilen geri bildirimlerle geliştirmeleri gereken ve güçlü yanları öğrenir.
¨ Deneyimlerini artırır.
- Eğitim Adı: ÖĞRENCİ KOÇLUĞU EĞİTİMİ
- Eğitim Süresi : 90 Saat
- Eğitim Başlangıç Tarihi : Ön kayıt alınmaktadır. Yeterli başvuru oluştuğunda tarih belirlenecektir.
- Sertifika : KTO Karatay Üniversitesi ve e-Devlet onaylı Sertifika
- Eğitim Metodu : Online
- Eğitimci : Fatih Poçan & Dr. Betül Can & Eren Gökyer
- Kontenjan : Sınırlıdır.