Eğiticinin Eğitimi
“EĞİTİCİNİN EĞİTİMİ” SERTİFİKA PROGRAMI
| Modülün Adı ve Konu Başlıkları | Ders Günü ve Saati | Eğitmen |
1 | Eğitici Kimliği · İyi Eğiticinin Özellikleri · Eğitici Kimliğini Geliştirme · Neden Yetişkin Eğitimi? · Yetişkin Kimdir? · Yetişkinlik Dönemleri Nelerdir? · Yetişkin Eğitimi Ne Demektir? · Yetişkin Eğitiminin Temel İlkeleri · Yetişkin Öğrenme Teorileri · Pedagoji ve Andragojinin Farkı Nedir? · Yetişkin Eğitiminde Eğiticinin Rolü Nedir? · Soru - Cevap | 09.09.2024 1. Gün
PAZARTESİ 20.00-21:45
(3 ders) | Doç. Dr. Oğuz ÇETİN |
2 | Eğitim ile İlgili Temel Kavramlar ve Yetişkin Eğitimi · Eğitimin Temel Kavramları · Öğrenme Kuramları - Davranışçı Kuram - Bilişsel Kuram - Yapılandırmacı Kuram - Çoklu Zekâ · Eğitim Felsefeleri, Programları ve Öğretim - İhtiyaç Analizi - İhtiyaç Analizi Yaklaşımları - İhtiyaç Analizinde Kullanılacak Teknikler - Hedef Belirleme-Planlama - Öğrenme-Öğretme Süreci - Uygulama: Öğretim Ortamının Biçimlendirilmesi - Değerlendirme - Eğitim Programlarının Değerlendirilmesinde Kullanılan Kriterler · Eğitim Yönetimi · Öğretim Becerileri · Eğitim Teknolojisi, Teknolojik Öğretim · Eğitimde Örgütsel Yapı ve Tipleri · Soru - Cevap | 10-11.09.2024 2. ve 3. Gün
SALI ÇARŞAMBA
20.00-21:45
(6 Ders) | Doç. Dr. Nezih ÖNAL |
3 | Öğretim Tasarımı · Öğretim Tasarımında Temel Kavramlar ve Süreçler · Öğretim Tasarımının Faydaları ve Öğretime Katkıları · Tasarımda Önemli Basamaklar · Yaygın Olarak Kullanılan Öğretim Tasarımı Modelleri · Öğretim Tasarımının Uygulanması ve Değerlendirilmesi · Soru - Cevap | 12.09.2024 4. Gün
PERŞEMBE 20.00-21:45
(3 Ders) | Doç. Dr. Nezih ÖNAL |
4 | Yetişkin Eğitiminde Kavram Öğretimi · Kavram Yanılgıları · Anlam Çözümleme Tablosu (AÇT) · Kavram Ağları – Semantik Ağ · Kavram Haritaları · Balık Kılçığı · Zihin Haritaları · Kavramsal Değişim Metinleri · Kavramsal Karikatür · Kavram Kargaşası Yaratma · Bilgi Haritası Soru - Cevap | 13.09.2024 5. Gün
CUMA
20.00-22.15
(4 Ders) | Doç. Dr. Nagihan TANIK ÖNAL |
5 | Öğretim Strateji, Yöntem ve Teknikleri · Öğretim Stratejileri - Sunuş Stratejisi - Buluş Stratejisi - Araştırma-İnceleme Stratejisi · Düz Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma · Örnek Olay, Gösterip Yaptırma · Problem Çözme, Proje · Argümantasyon, 5n1k · Altı Şapkalı Düşünme · Analoji · Rol Yapma, Drama · Gözlem · Grup Çalışması · Vaka Analizi · Simulasyon, vb. | 16-17.09.2024 6. ve 7. Gün
PAZARTESİ- SALI 20.00-21.45
(6 Ders)
| Doç. Dr. Oğuz ÇETİN |
6 | Yetişkin Eğitiminde Sınıf Yönetimi · Beklenti ve Süreçlerin Belirlenmesi · Liderlik · Karar Verme · İstenmeyen Davranış Yönetimi · Zaman Yönetimi · Motivasyon · Rutinler Alışkanlıklar · Soru - Cevap | 18.09.2024 8. Gün
ÇARŞAMBA 20.00-22.15
(4 Ders) | Doç. Dr. Oğuz ÇETİN |
7 | Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme · Eğitimde Ölçme ve Değerlendirmenin Yeri ve Önemi · Ölçme ve Değerlendirmede Temel Kavramlar · Ölçme Araçlarında Bulunması İstenen Nitelikler · Eğitimde Kullanılan Ölçme Araçları ve Özellikleri · Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Teknikleri (Kontrol Listesi, Rubrik, vb.) · Sınav Sorusu Hazırlamada Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar · Soru - Cevap | 20.09.2024 9. Gün
CUMA 20.00-22:15
(4 Ders) | Doç. Dr. Nagihan TANIK ÖNAL |
- Eğitim Adı: Eğiticinin Eğitimi
- Sertifika : KTO Karatay Üniversitesi Onaylı Sertifika
- Eğitim Başlangıç Tarihi : 09/09/2024
- Eğitim Süresi : 30 Saat
- Eğitim Metodu : Uzaktan Eğitim (Canlı Ders)
- Saatler : 20:00-22:15
- Eğitim Yeri : Zoom Platformu